Massage is gewoon lekker

massage

Hij heeft zeker al 165 uur op de massagestoel gezeten als je de vijftien jaar optelt dat deurwaarder Bram Buik met zijn kantoor tevreden klant is van Massage in Bedrijf. “Toen Remco, de oprichter van Massage in Bedrijf, in 1999 begon met bedrijfsmassage heb ik ons kantoor meteen aangemeld voor massage op het werk. Een belangrijke reden was het voorkomen van RSI-klachten bij onze medewerkers. Bovendien was mijn nieuwsgierigheid naar shiatsu massage gewekt door de verhalen van Remco, die tijdelijk als mijn chauffeur heeft gewerkt. Tijdens de uren die we samen in de auto zaten vertelde hij over zijn opleiding. Toen hij eenmaal klaar was, zei ik: ‘Kom dat maar eens demonstreren.”

En het beviel goed?

“Ja zeker! Onze medewerkers staan de in de rij voor de tweewekelijkse massage. We hebben zo’n 25 mensen in dienst waarvan een groot deel op kantoor werkt en dus veel achter de computer zit. Een half uur ontspanning is voor iedereen goed. De deurwaarders en kandidaat-deurwaarders mogen altijd als eersten, voordat ze op pad gaan. Er is eigenlijk niemand bij ons op kantoor die de massage overslaat. Ik vertel wel eens aan familie of vrienden over de bedrijfsmassage en die roepen steevast: ‘Mag ik bij jou komen werken?’ Het is leuk om als werkgever iets aan te bieden waar je personeel graag gebruik van maakt en wat ze plezierig vinden.”

Wat vind je van de aanpak van Massage in Bedrijf?

“Het zijn prettige mensen en ter zake kundig. Naast de massages geven ze ook adviezen over werkplekinrichting en gezondheid. Ze benaderen het menselijk lichaam anders dan de klassiek geschoolde medici. Dat kan een meerwaarde zijn maar eerlijk gezegd vind ik de massages vooral gewoon lekker. En als iets lekker is, hoeft het wat mij betreft niet meteen goed te zijn voor je milt of je nieren. Lekker is lekker.”

En de ontspanning is extra welkom bij zo’n stressvol beroep?

“Tja, er bestaan een hoop vooroordelen over dit vak. In de dertig jaar dat ik als deurwaarder werk, ben ik niet veel agressie tegengekomen. Ons kantoor heeft een duidelijke visie over hoe wij de buitenwereld benaderen: het geld moet worden geïnd maar we hanteren daarbij een sociale benadering. En dat zorgt voor minder agressie. Wat je geeft, krijg je ook terug. Tuurlijk zijn er soms spanningen en moet je met confrontaties om kunnen gaan. Dat geldt zowel voor de deurwaarders die adressen bezoeken en beslagleggingen doen als voor onze ‘binnendienst’, die mensen aan de telefoon en aan de balie krijgt. En we doen het goed: ons kantoor kent een laag ziekteverzuim en nauwelijks verloop in personeel. De tweewekelijkse massage op het werk draagt daar ongetwijfeld een steentje aan bij.”

Dit interview is tot stand gekomen dankzij Juffrouw Jansen.

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Zoek op trefwoord/onderwerp

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
post

Onderwerpen