Veel gestelde vragen

Vragen en antwoorden over massage op de werkplek

Vragen voor werkgevers

Hoe lang duren de massages?

Een standaard stoelmassage-behandeling duurt 20 minuten. Afhankelijk van jullie wensen, de behandelfrequentie en het budget kunnen ook jullie kiezen voor 15-, 25- of 30 minuten durende massages. We geven graag advies dat aansluit op jullie vraagstelling.

We willen het ziekteverzuim terugdringen, met welke frequentie moeten de medewerkers behandeld worden?

We adviseren een standaard behandelfrequentie van eenmaal in de 14 dagen. Een inventarisatie van de oorzaak van het verzuim staat natuurlijk voorop. We gaan hierover graag met jullie in gesprek om te kijken hoe onze diensten hierop aansluiten.

Kunnen we ook eenmalig van jullie diensten gebruikmaken?

Ja natuurlijk kan dat! Als beloning na een drukke periode, tijdens een bedrijfsevenement , ter ondersteuning van uw beursstand of gedurende een gezondheidsweek staan we graag voor u klaar om voor de deelnemers een onvergetelijke indruk achter te laten.

Waarin verschillen jullie met andere stoelmassage aanbieders?

Naast ontspanningsmassage richten wij ons op de behandeling van klachten. De meeste bedrijven bieden stoelmassages aan ter preventie van klachten; wij gaan hierin verder. Ons werk is vergelijkbaar met dat van een fysiotherapeut.

We willen ook graag een periodieke evaluatie om de effectiviteit te meten, kan dat?

Ja, dat zit standaard in ons pakket. We maken gebruik van een online enquête waarin de medewerkers hun bevindingen anoniem kunnen rapporteren. Je krijgt als werkgever zeggenschap over de te stellen vragen. Een overzicht van alle antwoorden ontvangen jullie ter inzage.

Kunnen jullie voor ons bedrijf de logistieke organisatie van de massages verzorgen?

Ja dat doen we graag. De logistiek nemen we kosteloos voor jullie uit handen, hoe groot of klein jullie bedrijf ook is. Ons online reserveringssysteem is daarbij een belangrijk hulpmiddel.

Hoe kunnen we het beste de bestaande fiscale voordelen van bedrijfsmassage benutten?

We adviseren hierover graag, want hierdoor vallen de kosten voor jullie bedrijf aanzienlijk lager uit. We werken samen met een organisatie adviesbureau die alle ins en outs over de fiscale regelingen in kaart heeft gebracht. Neem vrijblijvend contact op!

Hebben jullie een helpdesk waar ons bedrijf en/of onze medewerkers contact mee op kunnen nemen?

Ja, onze medewerkers zijn op werkdagen telefonisch bereikbaar van 09.00u. – 21.00u. onder nummer 071- 7507020. Daarnaast krijgt ieder bedrijf een vast contactpersoon van ons toegewezen.

Hoe zit het met de facturering wanneer een aantal medewerkers op een massage-dag niet aanwezig is?

Daarvoor brengen wij niets in rekening. Wij factureren alleen medewerkers die daadwerkelijk die dag een massage hebben ondergaan.

Werken jullie met langdurige contracten?

Nee, wij werken zonder langdurige contracten. Onze doelstelling is; gemak dient de opdrachtgever. Bij opdrachten voor onbepaalde tijd hanteren we een opzegtermijn van maximaal 2 maanden. Je kunt dit nalezen in onze algemene voorwaarden onderaan deze website.

Worden de behandelingen vergoed via onze collectieve bedrijfszorgverzekering?

Nee, zorgverzekeraars vergoeden geen massages die bedrijfsbreed door de werkgever worden aangeboden. In sommige gevallen adviseren zorgverzekeraars in de keuze van een stoelmassage aanbieder. Dit is echter geen garantie voor kwaliteit.

Krijgen we een vaste masseur toegewezen?

Ja, iedere opdrachtgever krijgt bij ons een vaste masseur. Dat is goed voor het onderlinge vertrouwen en de persoonlijke benadering bij de massage behandelingen. De masseur is door deze werkwijze altijd op de hoogte van de gezondheidstoestand van de medewerkers.

Vragen voor medewerkers

Blijf ik gekleed tijdens de massage?

Ja, je blijft volledig gekleed, de massage wordt namelijk door de kleding heen gegeven. Een jasje of colbert moet je bij voorkeur wel uit te doen evenals de stropdas. Halssieraden en polssieraden kun je ter plaatse bij de masseur afdoen.

Ik ben zwanger, is het niet gevaarlijk voor mijn ongeboren kind?

Nee, massage is ongevaarlijk voor jou of je kind, wanneer de massage door een gekwalificeerde massagetherapeut wordt uitgevoerd. Zelfs in de eerste 12 weken van de zwangerschap. Geef het wel aan dat je zwanger bent, zodat de masseur de massage kan aanpassen aan de situatie.

Ik heb hoge bloeddruk, mag ik wel gemasseerd worden?

Ja, met zowel hoge als lage bloeddruk kun je zonder gezondheidsrisico’s gemasseerd worden. De massages hebben zelfs een regulerend en daardoor positief effect op je bloeddruk.

Ik krijg soms hoofdpijn na een massage, zijn de massages wel goed voor mij?

Jawel, je reageert alleen wat sterker op de behandeling. Geef deze klacht aan bij de masseur. Deze zal hier in het vervolg rekening mee houden en zal de massage aanpassen zodat de hoofdpijn niet meer zal optreden.

Waarom adviseren jullie om water te drinken na een massage?

Veel mensen drinken te weinig water. Het drinken van water stimuleert de circulatie en zorgt dat u na de massage minder snel last krijgt van hoofdpijn of andere ongemakken.

Ik vermoed dat mijn klachten ontstaan door een verkeerde werkhouding. Kan de masseur dit beoordelen?

Jazeker, werkplekadvies zit standaard in ons pakket. Daarnaast zijn onze masseurs getraind in het herkennen van klachten a.g.v. een verkeerde werkhouding en zullen je adviseren in de inrichting en het optimale gebruik van je werkplek.

Welke klachten hebben baat bij jullie massages?

Alle klachten gerelateerd aan een eenzijdige werkhouding, maar ook (sub)acute klachten aan het bewegingsapparaat zoals (lage) rugpijnen zijn prima te behandelen. Hoofdpijnklachten, RSI klachten, vermoeidheid en (rest)klachten van blessures reageren uitstekend op onze behandelingen.

Ik ben onder behandeling voor mijn klachten bij een fysiotherapeut, is een stoelmassage dan verstandig?

Ja, onze behandelingen zijn hierin juist een ondersteuning. U dient de masseur wel aan te geven waarvoor u de fysiotherapeut bezoekt zodat de masseur de behandeling op uw klacht kan afstemmen.

Gebruiken jullie massage olie tijdens de behandelingen?

Nee, wij maken geen gebruik van massage olie. Bij de toegepaste massagetechniek, de zogenaamde drukpuntmassage, is het gebruik van massage olie overbodig.

Jullie verzorgen naast massage op de stoel ook shiatsu massage. Wat is het verschil?

Onze shiatsu massages zijn intensiever en hebben een sterker therapeutisch effect. De behandelingen worden uitgevoerd op een zogenaamde futon. In tegenstelling tot massage op de stoel worden bij shiatsu massage ook de onderrug, het bekken en de benen behandeld.

Onze werkgever stelt werktijd en ruimte beschikbaar voor massage. Kunnen wij als medewerkers de masseur zelf betalen?

Ja, dat kan. U kunt op deze manier los van uw werkgever gebruikmaken van onze diensten. Informeer naar de mogelijkheden.

Ik heb een handicap en kan niet op de massagestoel zitten

Iedereen kan gemasseerd worden, geen enkel probleem. We hebben voldoende creativiteit, ervaring en hulpmiddelen tot onze beschikking om in dergelijke gevallen toch een aangename massage te geven. Dit geldt trouwens ook voor vrouwen in de laatste fase van hun zwangerschap.

Staat je vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op.

Of bel 071-7507020